dimarts, 22 de setembre de 2020

Arranquem la vida d'aula!

Divendres 18, vam aprofitar la mitja hora de lectura per fer una hora del conte un tant especial! Ens vam quedar al pati i ens vam asseure en rotllana als troncs. Vam preparar la vista, les oïdes i també el cor  tot escoltant una caixa de música. Després la Núria va llegir una adaptació del conte "Una primavera diferent" (clicant sobre el títol de conte podeu llegir la història original). Aquest conte explica tot allò  que van viure una parella de germans durant el confinament a través d'una carta al seu avi.


Escoltant el conte

Escoltant el conte


Després cada nen i nena de la classe va pensar una cosa positiva viscuda durant el confinament i una de negativa. Ens vam escoltar i en algun moment fins i tot ens vam emocionar compartint les experiències viscudes.

Aspectes positius i negatius del confinament



Seguidament, amb col·laboració de tota la classe, vam intentar resumir allò viscut amb paraules clau que ho descrivissin. 


Transformem les idees en paraules


Vam remoure moltes emocions i sentiments viscuts al llarg del confinament. Per aprendre a posar-hi les paraules justes la Núria i la Carme van fer un recull de llibres de la biblioteca de l'escola que ens podrien ajudar en aquesta tasca, ampliant la biblioteca d'aula.

Ampliació biblioteca d'aula. 


Dimarts vam aprofitar les paraules clau per a treballar aspectes estadístics. Cada nen i nena de la classe va escollir una paraula clau més significativa per ell/a (una de positiva i una de negativa). Amb unes peces de fusta ho vam representar creant dos diagrames de barres gegants al passadís. 


Diagrama de barres d'aspectes negatius del confinament



Diagrama de barres d'aspectes positius del confinament













Cap comentari:

Publica un comentari